Motora nodalījuma aizsarga uzdevumi:

1. Aizsargāt dzinēju un tā agregātus, kā arī, pēc iespējas, piekari un stūres iekārtas no nejaušiem sitieniem mūsu nesakopto ceļu apstākļos;
2. Aizsegt motora nodalījumu no dubļu, sala, sniega, ūdens u.tml. iekļūšanas tajā.

Materiāli, kurus pielietojam aizsargu ražošanā, ir izgatavoti no kompozītmateriāliem, un tie ir daudzas reizes izturīgāki par oriģināliem. Tie ļauj nodrošināt to triecienizturību no 8 līdz 12 tonnām (atkarībā no automašīnas svara). Turklāt aizsargu biezums nepārsniedz 5mm, tā svars ir 6-8 kg robežas un tiem piemīt augsts elastīgums – pat pie ļoti stipriem triecieniem neveidojas paliekošas deformācijas!

Ja automašīna šķērslim uzbrauc lēni, tad tā, vissliktākajā gadījumā, uz tā uzkaras. Turklāt aizsarga ieliekums zem automašīnas svara statiskās iedarbības ir mazāks par paredzēto attālumu no aizsarga līdz dzinēja karterim.

Lai pie ļoti stipriem triecieniem nepieļautu virsbūves bojājumus (aizsarga stiprība bieži to pārsniedz), aizsargus piestiprina ar speciālu stiprinājuma palīdzību, kuri vienlaicīgi kalpo arī kā papildus aizsardzība. Aizsardzības būtība ir tāda, ka pie stipra trieciena pret šķērsli, kniedes, ar kurām nostiprināti aizsarga stiprinājumi, tiek norautas. Aizsargs paliek uz šķēršļa, bet automašīna pārslīd tam pāri. Turklāt aizsargs piesedz pret bojājumiem automašīnas apakšu, kardānu, pakaļējo tiltu u.t.t. Kā novērots praksē, aizsargs tiek sagrauts reti. Visbiežāk īpašnieks to savāc un uzstāda atpakaļ automašīnai no jauna. Nozīmīgi ir arī tas, ka speciālie stiprinājumi nostrādā arī pie stipra frontāla trieciena, netraucējot dzinējam nokrist uz leju.

Pastāv iespēja pie mums iegādāties vairāk nekā 400 veidu aizsargus priekš Eiropā, Japānā un Amerikā ražotiem auto.

Cenas ir no 90 EUR par gab.

Aizsargu uzstādīšana maksā no 30 EUR.